TROIA/ Trojë/Troja qytet dhe provincë në Foggia / Apulia në Italinë jugore.

TROIA/ Trojë/Troja qytet dhe provincë në Foggia / Apulia në Italinë jugore.

202
0
SHPËRNDAJE

Shkruan: Shqipe HOXHA

Troia (Ancient Greek: Αῖ̓και, romanized: Aika or Aikai or Ece; Latin: Aecae or Æcæ; Pugliese: Troië; also formerly Troja) is a town and comune in the province of Foggia and region of Apulia in southern Italy

Towards the late Bronze Age (11th-10th centuries BC), Illyrian populations from the eastern Adriatic arrived in Apulia.

The Illyrians in Italy, united with the pre-existing people and groups from the Aegean, probably from Crete, created the Iapygian civilization which consisted of three tribes: Peucetia, Messapi and the Dauni.

The region was previously inhabited by Italic peoples of Southern Italy; among them are the Ausones/Oscans, Sabines, Lucani, Paeligni, Bruttii, Campanians, Aequi, Samnites and Frentani.screenshot_793

Në drejtim të epokës së vonshme të bronzit (shek. XI-XXP), popullsia ilire nga Adriatiku lindor mbërriti në Puglia.

Ilirët në Itali, të bashkuar me popujt e mëparshëm dhe grupet nga Egjeu, ndoshta nga Kreta, krijuan qytetërimin Iapygian që përbëhej nga tre fise: Peucetia, Messapi dhe Dauni.

Rajoni ishte banuar më parë nga popujt italikë të Italisë Jugore; në mesin e tyre janë Ausones / Oscans, Sabines, Lucani, Paeligni, Bruttii, Campanians, Aequi, Samnites dhe Frentani.screenshot_794

Carpenter, Lynch & Robinson 2014, p. 2, 18 and 38.

Charles Anthon A Classical Dictionary: Containing the Principle Proper Names Mentioned in Ancient Authors – Part One (Daunia, page 417) ISBN 1-4191-7384-7

Sipas legjendës, Troja (Aecae) ​​u themelua nga heroi ,,grek,, i cili kishte shkatërruar Trojan e lashtë.

Aecae u përmend edhe nga Polybius dhe Livy, gjatë operacioneve ushtarake të Hannibalit dhe Quintus Fabius Maximus Verrucosus në Puglia

Cluverius identifikuar gabimisht Aecae me Accadia, një fshat në Malet Daunian në jug të Bovino; por gabimi i tij u korrigjua nga Holstenius. Troja është një pikëpamje episkopale dhe një vend i konsiderueshëm; ajo qëndron në një kodër me lartësi të moderuar, që ngrihet mbi rrafshinën pjellore të Puglias dhe është 15 kilometra në jug të Lucera dhe 22 kilometra në jugperëndim të Foggisë.

Holstenius Not. in Cluver. p. 271; Romanelli, vol. ii. p. 227; Giustiniani, Diz. Geogr. vol. ix. p. 260.)

Virgil’s Aeneid describes the beauty and prosperity of Diomedes’ kingdom. When war broke out between Aeneas and Turnus, Turnus tried to persuade Diomedes to aid them in the war against the Trojans. Diomedes told them he had fought enough Trojans in his lifetime and urged Turnus that it was best to make peace with Aeneas than to fight the Trojans.

Aeneidi i Virgil-it përshkruan bukurinë dhe begatinë e mbretërisë së Diomedit Kur shpërtheu lufta midis Eneut dhe Turnus, Turnus u përpoq të bindë Diomedin për t’i ndihmuar ata në luftën kundër Trojanëve. Diomedes u tha atyre se kishte luftuar mjaftueshëm me Trojanë gjatë jetës së tij dhe i kërkoi Turnusit që ishte më mirë të bënte paqe me Enean sesa të luftonte Trojanë.

Virgil, Aeneid XI.246–247.

Kjo provincë njihet edhe si Daunia (pas Daunianëve, një fis japig para-romake që jeton në territorin) ose kapitanata, fillimisht Catapanata, sepse gjatë Mesjetës qeverishej nga një katepan, si pjesë e Catepanate të Italisë. Kapitali i saj është qyteti i Foggia.

Katedralja Troia, në provincën e Foggia, është një pikë simpatike muzikore e simboleve, një enciklopedi e gurit ku mund të gjenden simetri misterioze dhe korrespondenca midis përfaqësimeve dhe numrave.

I vendosur në kryeqytetet e portalit prej bronzi – e bërë në vitin 1119 nga Oderisio nga Benevento – imazhet anthropomorphice dhe phytomorphic simbolizojnë Qiellin dhe Ferrin.

Dritarja e mrekullueshme e trëndafilit në fasadën e përparme sugjeron një turmë relacionesh numerologjike midis harqeve dhe kolonave – të cilat ekspertët kuptojnë kanë të bëjnë me konceptet e përjetësisë, vdekjes dhe ringjalljes, mëkatit, makro- dhe mikrokozmit, hyjnisë dhe trinitetit.

Ndërtuar në mes të vitit 1093 dhe 1125, katedralja Troia – e cila është bashkëkatedrale e dioqezave Lucera-Troia dhe e dedikuar për Zonjën e Bekuar të Marrur në Qiell – është një perlë romake që tregon ndikime nga arkitektura e Pizës së kohës.

Një thesar mesjetar i simboleve dhe bukurisë.

Placed on the capitals of the bronze portal – made in 1119 by Oderisio from Benevento –anthropomorphic and phytomorphic images symbolize Heaven and Hell.

The amazing rose window on the front façade suggests a crowd of numerological relations between arches and columns – which experts understand relate to the concepts of eternity, death and resurrection, sin, macro- and microcosm, divinity and trinity.

Built between 1093 and 1125, the Troia Cathedral – which is co-cathedral of the Lucera-Troia dioceses and dedicated to the Blessed Virgin Mary Assumed into Heaven – is a Romanesque gem showing influences from Pisa’s architecture of the time.

A medieval treasure chest of symbols and beauty.

TROIA’S CATHEDRAL, BETWEEN SYMBOLS AND BEAUTY

Daunian Stele, limestone grave marker 610-550 BC

Stèle anthropomorphe en calcaire à décor gravé. Civilisation daunienne (610-550). Musée de Mariemont.